Helgen som var

I lördags var jag ju som bekant på Julfest med jobbet-
Eftersom jag jobbade på fm, så vart det inte direkt någon uppladdning innan-
Per var snäll och släppte iväg mig en timme tidigare från jobbet, så att jag skulle hinna hem i lugn och ro.
Vilket var en väldigt snäll tanke- och med facit i hand så Skulle jag ha åkt hem!

Men med en extra timme i fickan, så ville jag passa på att gå förbi Västermalmsgallerian för att se om jag hittade något fint att ha på mig under kvällen. För det blir ju alltid extra festligt med nya kläder! ;)

Irrade runt inne på H&M, Indiska och sprang även bort till Lindex, och provade en och annan klänning,
men kände inte att något passade- Och innan jag hann prova ett plagg till ringde M och undrade om jag var på väg hem-
Så då var det bara att traska ner till tunnelbanan och åka hem.

M åkte iväg till Vålberga för att sätta upp gipsskivor så fort jag kom ut ur duschen.
Och med E hängandes runt benen så snabbströk jag en gammal kjol som fick duga för kvällen.
Lite snabbt slängde jag även på mig underlagskräm, men resten av sminket fick åka ner i handväskan-
Hmm.. Vart är min lilla svarta handväska?

Letade i varenda garderob- till och med i samtliga köksskåp (vilket är befogat när man har småbarn!)
och på toaletterna, men kunde inte hitta den någonstans!
Fick lite smått panik eftersom klockan var extremt nära 16.00 och skulle vara på Jimmy´s i sjöstaden kl 18:00.

Efter 20 minuters letande hittade jag den till slut under tvätthögen i sovrummet- suck!

Ner med ombyte till mig och E ner i en ryggsäck- Jag skulle också sova kvar i Hornstull för att få sova längre,
ner med smink, pengar och busskort i handväskan, Och sen ner med E i vagnen och springa till bussen.

Kom på bussen, efter att ha fått väntat 14 min (missade precis en buss) och ringde till faster för att kolla om hon hade lagat någon middag till E. Hon skulle äta stekt strömming, men lovade fixa något till lillkillen.
Klockan var nu närmare 16:30 och jag började känna mig väldigt stressad.
Vid brommaplan fick vi vänta 8 min på tuben- 8min!
Och jag som inte redan tyckte att jag hade ont om tid..
Varför är det alltid 10 minuters trafik när man har tider att passa, och när man har all tid i världen, då går tågen med 30 sekunders mellanrum? *suck*

Kom i alla fall fram till Hornstull strax efter 17- och kom på att jag inte hade någon flaska eller välling med mig!
In snabbt på Vivo för att köpa färdigblandad välling, och en burk barnmat, bara för säkerhets skull ;)

E verkade glad över att få sova över hos faster R-
och det tror jag det. Där får man tydligen glass efter maten!
Fick i alla fall på mig både kajal och mascara framför spegeln innan det var dags att stressa iväg till Hammarby sjöstad.

Det var lite svårt att slappna av när man var framme, men redan efter halva, första ölen så hade jag glömt allt ;)

Julbordet var väl ok, men det var inget speciellt- efterrätterna var en besvikelse.
Men det är lite kul att träffa sina arbetskamrater under lediga omständigheter..

Efter maten så åkte vi hyrd buss till BMB.
Vi fick en varsin drinkbiljett, och jag stod länge och funderade på om jag skulle ta Rom & cola,
Men eftersom jag har så dåligt spritsinne, så blev det en 33 cl Carlsberg.
Stod och tittade runt och funderade på vart jag skulle ta vägen.
Kändes som om de flesta arbetskamrater stod i kön till baren..
Så jag gick och ställde mig i toalettkön ;)
Tur att man har dryck med sig så man har något att göra medans man står i kön..

När jag kom ut, hittade jag ingen som kändes lockande att prata med,
så jag beslutade mig för att ta en promenad till Nox.
Fick en stämpel av vakten i dörren-
som fick för sig att jag skulle gå och tjuvröka bakom hörnet, och knata iväg.

Det var inte så mycket folk på Nox när jag kom, så jag fick lite tid att prata med P.
Beställde ett glas Chabli- och njöt av att få dricka något riktigt gott!
Man har blivit lite för gammal för att inte dricka för att njuta ;)

Det var så trevligt på Nox att det slutade med att jag blev kvar tills jag hade druckit upp hela flaskan, och klockan blev halv ett. Jag lyssnade på musiken, snackade med någon kille som jobbade på Grodan lite längre ner och blev uppraggad av en kille vid toaletten (som jag så snällt som möjligt försökte avvisa).. sen gick jag tillbaka till BMB.

Mötte flera arbetskamrater i dörren som var på väg hem, men träffade en del i schlagerbaren också.
Nu var vi nog alla lite gladare än när jag gick.. *ler*

Fick för mig att ta en cigg, så jag gick ut för att tigga till mig en.
Slutade röka för 3 år sedan, men ibland får jag ett återfall när jag druckit för mycket.
När jag stod där ute i rökrutan så fick jag ett sms från L.
Hon var uppe i stan från Malmö, och var ute vid Universitetet och festade.
Hon tyckte jag skulle komma dit, så jag hämtade min jacka, hoppa in i en taxi och åkte dit!

Det var verkligen skitkul att få vara ute och dansa med L igen-
Träffade några kompisar till M oxå.
Klockan 3 stängde de, och jag hade ju ingen jacka inhängd i garderoben, så jag smet iväg ut i förväg.
Väntade ett tag på L och de andra tjejerna- men kön tog en evighet, så till slut åkte jag hem.
Vid 4 var jag "hemma" i hornstull, och det kändes underbart att krypa ner i sängen.

Det är roligt att få gå ut, men det skönaste är ändå när man får sova länge på morgonen!

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Oj vilken kväll det blev = )



Vad sägs om att ses något av 17-19/12?

2008-12-04 @ 12:01:35
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0