Ingen vit jul

Har läst en massa artiklar i tidningarna senaste dagarna om att man ska fira en vit jul.

Och då handlar det inte om snön, naturligtvis, utan om att man inte ska ha någon alkohol hemma.
Hemma hos oss blir det ingen vit jul- trots att vi har barn.
Jag har alltid haft väldigt svårt för extrema åtgärder åt alla håll, och så är det bara.
Men visst- vet man med sig att man inte kan dricka under ansvar- då är det bättre att låta bli!

Det spelar ingen roll om "Svenssonfamiljen" låter bli snapsen till skinkan i år eller inte-
Alla barn som ska fira jul med en alkoholist i familjen kommer ändå få samma jävla skithelg!
Det spelar ingen roll hur mycket det skrivs om att man borde fira en vit jul, tyvärr-
Alkoholisten kommer inte att låta bli den där flaskan i tvättkorgen!

Men bara för att jag vill dricka en halv julöl till min jansson, en julcider till efterrätten och ett glas glögg till Kalle,
så betyder det inte att jag kommer att somna redlös i sängen utan att komma ihåg sonens välling-
Nä, det kommer jag göra på juldagen.
Men då sover han hemma hos min faster i trygghet ;)

Kommentarer
Postat av: Jannice

Hade inte kunnat säga det bättre själv!

2008-12-22 @ 23:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0