Ett sovande Sthlm

Att gå till jobbet söndag morgon klockan 06.00 är nästan en religös upplevelse.
Verkar som om det bara är taxibilar och kollektivtrafiken som rör sig vid den tiden.

Det är alldeles mörkt ute, och idag regnade det lätt, men det var inte så kallt.
Jag skulle nog ha njutit av att gå till bussen en sådan här morgon, om det inte hade varit för alla äckliga daggmaskar.
Jag är helt säker på att alla spångas maskar ligger på gångvägen från min lägenhet till busshållplatsen-
och jag vet att det inte är logiskt, men jag har jättesvårt för att gå på en väg som kryllar av maskar..
Bara tanken får mig att rysa till! Usch..

Jag var helt ensam på bussen mot Brommaplan. Rätt skönt att få sitta i lugn och ro och läsa en kvarglömd tidning.
Chaffören satt upptagen med ett samtal i mobilen, och han verkade också tycka att det var skönt med få resenärer.

På Brommaplan var det också tomt med folk- de få som var där var mest unga killar på väg hem från efteresten.
När man ser dessa människor så ångrar man inte att man tillbringar lördagskvällen i sängen..

Tunnelbanan var dekorerad med helgens kvarglömda tomburkar, McDonaldsrester och sönderrivna tidningar.
När jag gick i skolan fick man alltid höra att pillande med flasketiketter tydde på dåligt sexliv-
Kanske är det sexfrustrerande tonårskillar som gillar att riva sönder kvällstidningar och reklamblad i alla dessa tusentals bitar som pryder våra tunnelbanetåg på helgnätterna?

Kan inte låta bli att tycka väldigt synd om de personer som jobbar med att städa upp efter helgens grisar.
De förtjänar en väldigt hög lön- och jag skulle gärna betala mer för mitt SL kort om jag visste att dit pengarna gick istället för redan högavlönade byråkrater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0