Min dag

Idag gick E och jag upp 06:25- lagom till Tellitubbies.
Han satt snällt och tittade, och jag fick slumra en x-tra halvtimme på soffan :)

Sedan kokade jag majsgröt, bredde några kaviarsmörgåsar och hällde upp mjölk i glas.
Frukosten serverad!

Vi hann även leka lite innan det var dags att gå till dagis.
E är inne i en liten "tågperiod".
Vi ska leka med tågbanan och läsa i tågboken (som faktiskt innehåller en bild från mitt jobb!)
Kanske är det en liten lokförare jag uppfostrar?

På vägen till dagis, så gick vi förbi tvättstugan och satte på två maskiner-
Shit vad kläder det går åt sen han började på dagis, Gör de inget annat än målar?

Det kändes extremt lyxigt att få sitta i lägenheten alldeles själv.
Åtminstonde de första fem minutrarna..

Sen kände jag att jag bara var tvungen att dammsuga upp det där gruset i hallen..
och så var det mattan utanför dörren..  och köket.

Men lite kul hade jag oxå.
Laddade upp IKEAS köksprogram och skissade lite på ett nytt kök till vårat nya "radhus".
Det blev jättefint!
Prislappen hamnade på 51 000 kronor.

Har gjort en liten utflykt idag oxå.
Var till solna centrum och handlade ett par fodrade regnbyxor och en täckjacka till E.
Två par nya mysbyxor blev det också (alla gamla ligger numer på .. ja just det... dagis!)
Tänk vad lätt man kan bränna 700 kronor.

Kvart i tre hämtade jag lillkillen och så promenerade vi hem.
När jag skulle ställa in vagnen i förrådet dök det upp en äldre kvinna.
Nu kommer jag inte ihåg vad hon hette, men hon ville i alla fall presentera sig eftersom vi är grannar-
Hon bor i porten i mitten av huset.

Kändes lite konstigt.
Vi flyttade ju in i juli, och om tre månader så flyttar vi ut.
Fast det vet ju inte hon, och när hon frågade hur vi trivdes, så hör jag mig själv säga;
"Jo, tack, vi trivs jättebra. Det är så lugnt här"

Varför känns det som om jag har lurat henne?

Kvällen rullade i alla fall på med mer tvätt, middagslagning (spagetti och qournfärs)
och nu Roomservice.

Klockan nio sover jag!
God natt



Hagaparken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0