Åh, vad det är skönt att vara lat..

Imorse vaknade E klockan 05:30, och vägrade somna om!
M skulle ändå gå upp och göra sig i ordning för att gå till jobbet, så han fick göra välling.
Så länge det var något kvar i flaskan så låg E snällt bredvid mig i sängen och mös,
men så fort han hade slurpat i sig sista droppen kröp han genast ur sängen.

Motvilligt fick jag släpa upp min tunga zombikropp in till tv rummet där E stod och väntade.
Med facit i hand vet jag inte om morgon tv var så bra att börja med!?
Fast jag kunde stjäla några minuters sömn i soffan medans E satt nöjd och tittade på morgonens utbud,
så helt fel är det kanske inte ändå ;)

Efter att jag lämnat E på Dagis vid 9 kände jag att jag inte var riktigt redo att ta tag i dagens bestyr riktigt än..
Så jag gjorde något som jag faktiskt aldrig brukar göra- Jag gick och la mig igen!
Bäddade ner mig och ställde klockan på 10:30.
Gud vad det var skönt!

Fast M ringde 20 över 9, och jag undrar om jag lyckades lura honom att jag höll på med något nyttigt?
Skäms lite över att jag kunde krypa ner igen, när jag vet att han var jättetrött när han gick.
Fast å andra sidan sitter jag här på jobbet just nu, och han ligger skönt på soffan och halvsover nu..

Innan jag gick till jobbet gjorde jag kvällens middag-
avocadogratäng med pasta.
Blev riktigt gott, och när jag ringde hem för att kolla, så verkar den ha gått hem hos killarna också-
så det blir ett recept att spara!

Borde ha städat lite också, men det struntade jag i- kollade på hem till gården istället ;)


Läste om Norlings avsked på nätet-
Inte en överraskning egentligen, då det läckte ut rykten redan i Augusti,
men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite synd.
Tycker att han har gjort ett riktigt bra jobb under de här säsongerna med det han har haft att jobba med..
Det blir ett par stora skor för nästa man att fylla!

Norra stå, Råsunda- Taget av mig 20007

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Får man se receptet på avocadogratäng här i bloggen så man kan testa?

2008-11-11 @ 08:28:06
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0