Måndagskväll

Sitter på jobbet.. Ska vara här till midnatt.

Åkte du pendeltåg på norra sidan av Sthlm under kvällen, så kan du ha hört mig!?
Det är min underbara röst du i så fall svor över när jag berättade att tåget mot T-centralen var 5 minuter sent (eller mer?).

Har du åkt tåg till eller från Arlanda, så kan du ha hört mig även där.
Fast där har jag nog bara ropat in tåg på rätt tid.. eller nja, någon försening har det varit även där.

Men i det stora hela har tågen varit i god tid i dag.

Annars hade jag ju inte kunnat sitta här.. ;)

Jag jobbar som trafikinformatör på Banverket.
Tillhör en av få (?) människor som faktiskt Älskar mitt jobb!
Har tidigare jobbat som tolkförmedlare i Botkyrka och V-ås, som serveringshäxa på SJs tåg i Dalarna, serverat pizzor i Falun, kokat kaffe på waxholmsbåtarna (framför allt Storkär sommaren 06) och som servitris på en av stans bästa thai-restauranger i Midsommarkransen.

Ser ni den röda tråden?

Hamnade i facket "service" redan efter gymnasiet, och är ju kvar där, men utan kundkontakt-
Vilket är den största och bästa skillnaden från tidigare arbeten.
Att man även jobbar alla tider på dygnet är också bra, även om jag för tillfället tycker att jag har lite för många sena kvällar- men är det skiftarbete så är det..

Vi har haft journaliter på besök här idag. Från SvD.
De ska tydligen skriva en artikel om förseningar i tågtrafiken.
Den måste jag komma ihåg att läsa.

50 minuter kvar till rast. Ska äta makaroner med qournbitar i saffran & tomatsås.
Åt samma sak till lunch. Känns lagom spännande.
Men något ska man ju fylla magen med?

Kommentarer
Postat av: Jannice

Ja du, tågtrafiken är väl ändå en av de saker, som folk i allmänhet, diskuterar hett och vilt. Spännande att följa det hela, från ett annat perspektiv än vad vi är vana vid.

2008-10-27 @ 18:47:41
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0