Personlig tid

När man är mamma så upptäcker man ofta att man får lite mindre tid att bara vara sig själv.
M (pappa) har ju sitt älskade sthlms lag, vilket gör att han kommer iväg på fotbollsmatcher och hockey för att träffa sina vänner för en öl- eller två. Han är även lite duktigare på att ta för sig. Han bokar gärna in killkvällar med sina vänner.

Kanske får jag skylla mig själv lite. För det är ju inte så att han skulle säga att jag inte får åka iväg.
Men det blir ändå så att när man inte jobbar, så vill man ju umgås med familjen.
(Är det typisk kvinnligt, eller?)
Jag har ofta tänkt att jag skulle gå förbi min kusin (som är bartender) efter jobbet för en after work öl,
men oftast är man ju så trött att man inte orkar göra något.

När E var nyfödd så kändes det som om M kom iväg hemifrån hela tiden, medans jag "satt fast" hemma med en lite bebis. Så jag skickade iväg ett mejl till lite olika tjejvänner, som jag vet läser mycket, och frågade om de var intresserade att starta en liten bokklubb.
Vi blev till slut 6 tjejer som nappade. Men ofta är det svårt att få ihop en dag då alla kan,
så det brukar oftast vara runt 3-4 st som dyker upp.

Vi äter, dricker nå´t glas vin/ öl och pratar lite om boken som valts ut, men mest pratas det nog om vardagen och livet?
Så man kan väl inte påstå att vi är en så seriös bokklubb, men huvudsaken är ju att vi ska komma hemifrån någon gång i månaden.. Det blir ju viktigare och viktigare, speciellt nu när de flesta av oss har/ kommer få barn.

Ikväll är det dags igen, efter ett långt sommaruppehåll-
och jag känner verkligen att jag längtar! Ska bli jättekul att få tjejerna och snacka lite skit.


Kvällens bok- Rekomenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0