Klockan är ...

Klockan är bara halv tio, men det känns som om det borde vara dags för lunch snart.
Vet inte när E gick upp i morse egentligen.. hörde bara hur han och pappa skramlade i köket.
Vet i alla fall att Teletubbies inte hade börjat än, för när jag väl hade krypit mig ut till soffan och satt på tv:n, så var det 10 min kvar! Varför kan han inte sova till sju för???

M åkte iväg tidigt till jobbet. Själv slumra jag till på soffan, men E verkar ha varit nöjd med dagens program.
Han satt i alla fall still och tittade på Lala, Pho och de andra..
Jag vakna till av att han stod i köket och skrek, och då var det tåget Thomas på tv:n.
Frukostdax!

E fick som vanligt majsgröt.. Idag med mosad banan.
Skönt att han äter själv nu.
Själv fick jag i mig tre skivor morotsbröd och ett glas mjölk.

Är det gott så är det.

E börjar inte på dagis förrän klockan 9 nu under inskolningen.
(ja, jag vet, det heter förskola, men va f**n, jag sa dagis i 5 år och vad jag vet så är det inte det som kostad mig alla dessa terapitimmar?)
När han vaknar före klockan 6, så är det väääldigt långt till nio!
Men tillika till att han bara ville stå och leka med vattenkranen inne i badrummet, så han jag i alla fall sanera köket efter frukosten, bädda ur både hans och våran säng och klä på honom innan det var dags att gå.

Han blev som vanligt glad av att se alla barnen. Speciellt en av de andra killarna-
Jag tror att det är för att även den killen tycker att det är roligast att skvätta ner sig med det skitiga lervattnet som finns på gården- delad glädje är dubbel glädje, eller hur var det nu? ;)

Ringde Landskapsregeringen på Åland idag också.
Var ju flera månader sedan som jag skickade in papprena.
Fick prata med en vänlig kvinna som meddela att de hade skickat ett mejl till mig där de ville ha släktbanden bekräftade.
Jag har inte fått något mejl.. Hmm..
Hon skulle i alla fall skicka det igen.
Ha, nu kom det.
De vill ha personbevis på mig och mamma, där det framgår att hon är min mamma.

Kan inte låta bli att tänka; Är hon verkligen det då? *ler*

Ja, det är nog inga tvivel om den saken egentligen, men ibland undrar man ju..

Bäst jag tar och fixar det här nu.

Kärleksrauk

kl 16:13

Jag ringde till Skattemyndigheten och bokföringen.
En röst i telefonen lovade att hon skulle skicka hem papperet som jag behövde hem till mig.
Nu är det bara att vänta och se..
Kanske äger jag en tomt på Åland inom en snar framtid?

Har tillbringat den mesta tiden under em till att planera veckans matsedel.
M ska iväg och storhandla imorgon, och det är ju lättare att skriva en inköpslista om man vet vad man ska äta!
Nu tror jag att jag bestämt mig;

* Torsdag- Panerad rödspätta med potatismos och kall fisksås
*Fredag- Laxgryta med saffran
* Lördag- Slipper laga mat eftersom vi är bortbjudna :)
* Söndag- Ugnstekt lax med saffransrotgrönsaker
* Måndag- Potatisplättar med bacon, lingonsylt (M ska laga mat själv)
* Tisdag- Halloumi med bulgursallad, fetaostkräm
* Onsdag- Spagetti med köttfärssås
* Torsdag- Spenatsoppa med ägg, Pannkakor

Så nu vet ni vad som bjuds om ni vill titta förbi ;)


Kommentarer
Postat av: Jannice

Men så bra med Åland! Du ska se att du snart har tomten som i en liten ask! Sen är det allt som ska ordnas med dårå.., men det fixar ni! Ja..och eftersom ni inte kommer ha så mycket annat för er framöver så..skojar



Trevligt med middagstips! Tackar för det!!



Du förresten..tror Lovis blev smittad med "vakna-tidigt-viruset"....morr

2008-10-28 @ 20:44:37
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0