En sann saga

Någonstans i Sverige stod i morse några tågresenärer och väntade på sitt tåg som hade avgångstid kl 07:15. Tyvärr stod deras tåg still på en annan plats i landet pga is på kontaktledningen.
Informationen som gavs till resenärerna var att tåget skulle ställas in, och att de skulle få åka buss (Det var den informationen man hade fått  av tågföretaget).

Efter 45 minuter visade det sig att det inte hade kommit någon buss.
Det började närma sig avgångstid för nästa tåg, så nu fylldes stationen på med mer människor.
Tråkigt för dem så var det tåget pga vädret försenat. Ny avgångstid var 09:25.

Efter 1,5 tmme från första tågets avgångstid, kom information att företaget hade fått fram en buss. Bussen skulle avgå från stationen runt klockan 09.00.

Vet inte vad dessa arma människor gjort för att förtjäna det somm sedan hände..
Men busschaffören ramlade när han gick till bussen, och åter igen blev personerna hänvisade till tåget.

Nu var det egentligen avgångtid för tåg nummer 3. Men även det hade blivit inställt pga förseningar.

Så ni kan ju tänka er att det blev nog väldigt trångt på tåget som till slut lämnade stationen kl 09.25, en timme och 10 minuter försenad!

Jag tycker verkligen synd om dem som var på stationen i god tid klockan 07.00!


foto; Andreas Johansson, Lidköpingsnytt

Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag har länkat till din blogg, inne hos mig, och jag hoppas det är ok?!

2008-11-01 @ 07:01:27
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0