Ställverksfel

Vi hade ställverksfel på jobbet idag- vilket innebär att vi får stillbild på våra dataskärmar.
Vilket i sin tur betyder; ser vi ingenting, kör vi ingenting!

Själv tog jag tunnelbanan till jobbet, då jag hörde på radion att det var förseningar.
Det är skönt när man kan välja.

Jag kom in till jobbet strax efter 13, så då var trafiken i stort sett igång som vanligt-
en och annan försening hängde kvar, men mest för pendeltrafiken.

Det är en rätt skön känsla att komma till jobbet och veta att ens kamrater har jobbat häcken av sig, men att man själv kan glida in på en räkmacka.
Fast tro inte att jag nu bara för det inte själv gillar störningar, för det gör jag.
Det ger en kick när man har mycket strul att fixa med.

Själv har jag suttit på Uppsala och häckat.
Inte på själva stationen då, utan arbetsplatsen ;)
För mig är Uppsala en skärm med 6 lite bredare vita streck (perronger),
mindre vita streck (spår) gröna streck (tågväg) och röda streck (tåg).
Just nu har vi även lite extra röda streck, eftersom vi har banarbete på stationsområdet.

Vad ska man säga.. man måste nog se för att förstå!?



Hmm.. Nog för att jag kan ha lite att göra ibland.
Men att sitta och lusläsa dagens schema och sen börja ändra och gnälla för att någon har fått mer rast än någon annan-
Kom igen.. Ska det vara något att tjafsa om?

Sånt kan få en att undra vad det är för en jä**la lekstuga som man jobbar på!

Kommentarer
Postat av: Jannice

ler Ja du.., det där finns nog på varenda arbetsplats..

2008-10-28 @ 20:41:42
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0