Fredag!

Sitter på jobbet och har precis gjort ett av de konstigaste utropen i mitt liv.
Pendeltåget mot Bålsta som skulle gå från T-centralen klockan 12:13,
drog av någon konstig anledning in på spår 19- vilket är ett spår för fjärrtåg.
Antar att resenärerna blev jävligt överraskade- vi blev det i alla fall.



M Vab:ar idag. De ringde från dagis igår när vi var på väg hem, och sa att E hade 38,5 i feber.
De påpekade också prickarna som E har- men när jag sa att han har haft dem i ca en vecka nu- så verkade de överaskade. De hade alltså inte sett dem. Känns ju så där :/
När vi kom hem igår så såg jag att prickarna hade blivit värre, så jag tog av honom alla kläder och så fick han ta ett svalkande bad- sen fick han sätta på sig ett plagg som jag vet att jag inte tvättat på veckor.
Tog alla andra kläder med mig till tvättstugan och tvättade allt i ett helt nytt tvättmedel-
Är nämligen rätt säker på att prickarna är en reaktion av Willys egna tvättmedel!?

I morse så såg han genast mycket bättre ut, så nu gäller det att hålla koll på utslagen.
Febern var också borta, men bättre att få en ledig dag med pappa, än att överanstränga sig på dagis.

M ska iväg och övningsköra med tvillingen ikväll-
han är tydligen jätteduktig, med tanke på att han aldrig suttit bakom en ratt förrut.
Vilket jag tycker är jättekul för hans skull, men lite jobbigt är det för mig, för nu börjar M prata om mitt kort igen-
Jag har nämligen inget körkort. Ja, jag vet- 31 år och inget körkort- katastrof!
Men jag har aldrig känt intresse för att skaffa något. Eller behov.
Men visst ser jag fördelar- kanske får man pensionärsrabatt i framtiden? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0