Sista tvättstugelappen!

Igår så var jag ute i Outlet och tittade på tvättmaskiner-
och på Elgiganten fick jag ett paketpris jag inte kunde motstå ;)
Så nu har vi köpt en alldeles egen tvättmaskin och torktumlare!

På torsdag blir det förhoppningsvis sista gången som vi behöver använda den allmänna tvättstugan.
Ska bli skönt att bara behöva städa upp sitt eget skit! :)

 
Det stod mellan Asko och Cylinda, då de är de två svensktillverkade märkena vi har.
Egentligen är det ju samma maskiner-
(då det är Asko som tillverkar maskinerna som säljs under namnet Cylinda),
Men ute hos oss finns ingen affär som säljer Asko, än, så det blev Cylinda.
Det känns även bra att det är en maskin som är miljömärkt, och att det finns extra sköljning.
Jag är rätt känslig för tvättmedel, och det verkar som om det är något E fått ärva också, så det är viktigt att maskinen sköljer bra- och Cylinda sköljer 7 ggr istället för 5.
Hade velat ha en torktummlare som är B- märkt- men man kan inte få allt.
Jag kan ju alltid köpa sådana där "torkbollar" med piggar, så ska det ju dra mindre energi ;)

På tisdag kommer leveransen, så nu måste jag röja i "tvättstugan".

Kommentarer
Postat av: Jannice

Vi var och tittade på tvättmaskin och diskmaskin på Elgiganten igår. Utrymmena hos oss är en aningen mindre än vad vi haft, så man måste tänka om. Har aldrig varit förtjust i toppmatad tvättmaskin, men nu är det enda alternativet om jag ska ha en minst 5kg-maskin..för annars blir det en frontmatad på 2kg..vilket skulle vara ett hån med tanke på hur stor vår familj är ;-) Som sagt, man får tänka om! Diskmaskinen känns oxå som ett måste..för annars får jag väl stå och diska dagarna i ända ;-)

2009-04-21 @ 09:53:00
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0