Måndag

E var väldigt varm i natt igen, och i morse var han rätt kinkig, så han fick vara hemma idag.
Ibland är det bra att jobba kvällar.
Skulle ha börjat 14:40, men jag ringde och frågade om jag kunde komma en timme senare.
Vilket gick bra, så M fick gå lite tidigare från sitt jobb, så löste det sig för E.
Men imorgon så får han nog gå tillbaka till dagis!?

Hann förvånadsvärt mycket ändå idag.
Vi var först till Veddesta och handlade lite på Willys.
Fast jag var tvungen att släpa ner E:s gamla Emmaljunga från vinden,
eftersom hans vagn låg kvar i pappas bil.. *suck*
Vi delade på årets första semla efter shoppingen- vilket E älskade!
(men vem gillar inte sött matbröd med grädde?)

Sen dammsög vi på undervåningen och torkade golven.
Jag diskade helgens disk och sedan så åt vi lunch;
Stuvade makaroner med korv i tomatsås.
E åt dock bara korv *ler*

Efter lunch var det dags för E att sova middag.
Han somnade 12:15, och medans han sov tittade jag på Hem till gården och plockade upp kartongerna till vitrinskåpet.

Efter en timme väckte jag E, och så gick vi upp till övervåningen.
Hade lite påsar att packa upp till klädkammaren.
E dansade till Teletubbies..

Strax innan pappa kom hem åt vi kaviarsmörgås med blåbärsdricka.

Och nu sitter jag på jobbet och ropar  på försenade pendeltåg-
Sån är min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0