min dag

E vaknade 06:20.
Vet inte vad det är för fel på ungen, men så fort de där små ögonen öppnas så ska han ur sängen som om huset brann!

Själv kände jag mig som vanligt.. som en stor geléklump i grå morgonrock.
Vi hasade ner till köket i alla fall för att sätta på varmvattnet-
Välling till E och té till mig.
I morse fick det bli en kopp av förra årets "förkylningsté" som jag fick av C.
Halsen kändes som om jag hade en stor boll av taggtråd i den- vilket gjorde lika ont som det låter.

Vi började som vanligt dagen med att slå på tv:n-
Teletubbies, I drömmarnas trädgård och byggare Bob..

Sen ringde jag till dagis för att kolla om det var ok att E kom idag.
Han hostar fortfarande, men har ingen feber.
De tyckte att han kunde komma, om jag trodde att han skulle orka.
Frågan var väl snarare om jag skulle orka? ;)

Jag hade planerat att ta pendeln som gick 31, men vi blev lite sena, så siktade istället in mig på 46.
Kom ner till station för att få veta att det varit ett vxl fel, så pendlarna var upp till 40 min sena.
Själv fick vi vänta 20 min. Jag roade mig med att lyssna på arbetskamraten som gjorde utropen.
Kunde klart och tydligt se honom sitta där framför skärmen på jobbet och titta på ETNS bilden.
Vi fick även vänta 10 min i Spånga på bussen-
men det var bra, för då hann jag gå på Apoteket och handla hostmedicin!

Det tog lite över en timme att ta E till dagis.
Och när vi väl kommer dit då börjar han att protestera och vill inte lämna vagnen.
Kändes ju helt underbart!

Fick snällt stanna kvar med E och hålla honom sällskap tills han lugnade ner sig.
Efter 15 min gick vi in, och då började han leka med plastspisen och glömde helt bort mig.
Såg nästan glad ut när jag kramade honom "hej då".. Hmm..
Vet inte vad jag ska tycka om att bli brädad av en plastspis!?
Sa till personalen att de fick ringa till Pappa om det visar sig att E inte skulle vara frisk än.
Sen åkte jag hem.

Hemma lagade jag korvstroganoff och ris. Middag till killarna (och matlåda till mig).
Sen kände jag mig bara helt slut.
La mig på soffan och kollade på tv.. tror t.o.m att jag slumrade till en kvart!?

Vid två åkte jag in till jobbet, och här har jag nu suttit sen dess.
Har funderat på när jag ska ha semester, kollat priser till Gotland över påsk.
Pratat med Telia om att de får skicka en tekniker hem till oss så vi får telefon igen.
(7- 14 arbetsdagar skulle det ta- Är inte det lång tid i dagens IT samhälle?)
Och läst lite bloggar och kollat status på FB.

Nu längtar jag efter att få åka hem och krypa ner i sängen.

I morgon ska jag och E till BVC- läkaren.
Berättar mer om det i morgon.. eller någon annan dag.


Kommentarer
Postat av: Wånkan

Hur går det med dagisbyte?



2009-02-05 @ 07:31:53
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Tessa

Jadu, jag ska ringa till Järfälla kommun imorgon och kolla- sist hade vi plats 6 :(

2009-02-05 @ 12:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0