Utmanad!

Har blivit utmanade av min syrra Jannice att skriva 8 sanningar om mig själv, som ni förmodligen inte vet.
Här kommer de;

1. Jag har rökt ett bloss av en mariujana cigarett.
   Var tillsammans med en kille under tonåren som tog både det ena och det andra.
Och redan från första dagen sa jag till honom att det var inget som jag sysslade med, eller ens tänkte prova.
Men en kväll efter att vi hade haft lite mysigt gick han till balkongen för att tända "en cigg".
Jag tog lite längre tid på mig, och när jag kom fram så räckte han mig cigaretten.
Jag tog ett bloss, och märkte på en gång att det inte var vanlig tobak-
Så nu vet ni- en enda gång tog jag ett bloss, men jag påstår fortfarande att jag aldrig provat ;)

2. Jag har blivit kysst av en tjej.
 Var ute en kväll på 90-talet och festade med min kusin och hans kompisar.
Då kommer det fram en tjej och kysser mig. Tjejen visar sig vara Leila K- men det är en annan historia.

3. Är utbildad FN informatör
Som medlem i FN Norrtälje fick jag chansen att utblida mig till informatör, vilket jag tog.
Har därmed tillåtelse att hålla föredrag ute i skolor och likande om FN- organisationen  och deras arbete.
Men det var många år sedan jag gjorde det praktiskt, och tänker nog inte göra det igen..

4. Har arbetat berusad
Jobbade en sommar ombord på Skärgårdsbåten Storskär.
En av mina sista dagar så gjorde jag som killarna i köket, och drack öl under arbetstid.
Gästerna fick jävligt bra service! ;)

5. Jag gillar inte barn
Är själv mamma, och självklart är han det bästa barnet i hela världen- men allmänt,
Nej, barn är inte gulliga och intressanta!
Jag skiter i andras barn. Är inte ett dugg intresserad. (men visst finns det undantag)

6. Sexuellt utnyttjad
Inget jag gärna talar om, endast ett fåtal vet detta,
 men nu är det så pass många år sedan, så kan lika gärna berätta det.
Jag och min dåvarande bästis firade midsommar på Åland.
Kvällen innan hon skulle åka hem, så firade vi med några öl på lokala restaurangen.
Träffade några av de lokala ungdomarna och följde med på hemmafest.
Jag däckade på killens säng, och vaknade upp flera timmar senare utan kläder.
Är inte 100 % säker på vad som egentligen hänt- men ändå så vet man.
Plus jag konfronterade killen några år senare, och som han uttryckte det;
"du ville lika mycket som jag"- Ja, DÅ vet man!

7. Sjunger fel
Jag sjunger gärna med i sånger jag hör på tv och radio.
Grejjen är den att jag egentligen inte kan texten-
oftast har jag inte ens hört låten förrut-men ändå ska jag sjunga med!
Och naturligtvis blir det fel.

8. Spår i kort
Nu var det ett par år sedan sist.
Men jag finner ro i att lägga ut korten och se vad framtiden skulle kunna ge mig, om jag gör de val som är tänkta.
Har vid några tillfällen lagt kort för andra, och om de varit ärliga så brukar de stämma.

Så, där har ni dem- mina 8 sanningar.
Och eftersom det här var en utmaning så skickar jag den nu vidare till de som jag vet ibland läser min blogg,
och som bloggar själva;

Wånkan

Ulrika

Tina

Bitte

Katja

Jaana

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh, nej - inte jag Ulrika va? hoppas ;-)

2009-02-26 @ 22:44:10
URL: http://storastark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0