alla dagens känslor

Imorse när jag vaknade var jag som vanligt väldigt trött.
Hade gärnat legat kvar och dragit mig..

På bussen blev jag förbannad.
Det var en riktig häxa som körde!
Först såg jag att hon körde förbi hållplatser fast man tydligt såg en tjej som sprang för att hinna med,
sen så var det två tonårstjejer som gick på.
Den ena tjejen gick längst bak och satte sig.
Men den andra upptäckte att hon glömt sitt busskort hemma.
Tjejen tog genast fram sin mobil och skulle köpa en sms biljett.
Då tyckte häxan att tjejen skulle gå av medans hon vänta på sitt sms och ta nästa buss.
Vad faan! Tänk om det var din lillasyster eller dotter?
Vad spelar det för roll om bussen åker en station medans hon skickar iväg sms:et?

På pendeln började jag gråta.
När vi åkte förbi Solvalla började jag tänka på morfar.
Har inte riktigt hunnit fundera på allt det där än.

När jag väl kom till jobbet så kändes det som om jag var mentalt avstängd.
Allt gick liksom bara på rutin.

Tills de ringde från dagis.

De tyckte att E verkade väldigt dålig.
Han var jättesnorig och blev ledsen för allting.
Självklart så sa jag att jag skulle komma och hämta honom så fort jag kunde.

Hann jobba exakt en timme!

När jag kom till dagis hittade jag E lekandes med en kossa.
Han log och verkade väldigt förvånad över att se mig-
Förmodligen lika förvånad som jag blev över hur frisk han såg ut att vara?

Eftersom vi idag råkade va rätt gott om folk på jobbet, så kände jag att jag lika gärna kunde ta hem E.
Hade ju redan ordnat allt med Vabandet och försäkringskassan,
och personalen verkade fortfarande tycka att E var "sjuk"
Själv tror jag han bara hade ett dåligt morgonhumör idag!?

Blir ändå jävligt irreterad över att jag behövde åka från jobbet.

Men, men... Imorgon åker vi upp till Orsa.

Å en helt annan sak.
Det pågår budgivning i vårt område-
över 1 900 000 ligger de på just nu.
DET känns jävligt fint!

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Måste kännas mkt bra att budgivningen är igång så pass högt...fattar egentligen inte att man betalar så mkt för BR... men det var ju låga hyror men man borde ju få ngt 'eget' för det priset.

2009-01-22 @ 10:44:05
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Wånkan

Du har blitt nominerad hos mig idag!



http://wankan.blogspot.com/2009/01/hon-gillar-min-och-jag-gillar-din.html

2009-01-23 @ 09:11:24
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Tessa

Jag har också lite svårt att förstå priserna.. men när man tittar på BR i området, så är avgifterna för lägenheterna så höga, så då känns det som man ändå får mer för pengarna i vålberga. En egen liten gräsmatta är ju alltid trevligare än en liten balkong!

Men vi hade aldrig köpt för det priset!



Tack för nomineringen! :)

2009-01-24 @ 16:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0