födelse eller död?

I går ringde de från hemmet där min morfar bor, och berättade att han hade fått en ny strok,
och att han förmodligen skulle dö.

Det kändes väldigt underligt att få veta detta.
Jag har nämligen själv inte hälsat på min morfar på 5 år eller nå´t?
Sist jag såg honom så såg han väldigt sjuk ut, och han hade ingen uppfattning om vem jag var-
Han trodde att jag var en ny sköterska..
Det var inga minnen som jag ville ha av min morfar-
så redan den dagen, så dog min morfar psykiskt för mig.

Men nu ska han alltså dö fysiskt.
Sa de igår.
Men i morse levde han.

Idag år det min födelsedag, så jag skulle själviskt vilja att han väntade till i morgon-
För vem vill minnas sin födelsedag med sin morfars dödsdag?


Kommentarer
Postat av: Jannice

Ja..det där var ju tråkigt att höra..och jag håller med dig, han väntar nog till imorgon.. Han vet, trots att han är där han är, att du fyller år idag..hans första barnbarn!



Grattis på din födelsedag gumman, och jag hoppas du kan få fira dagen trots allt!



Många kramar

2009-01-04 @ 12:32:23
Postat av: tessa

Ja, han väntade.

I morse gick han bort ca kvart i fem.

Mamma sa att han hade sett väldigt bekymrad ut i går, och att det såg ut som om han hade velat berätta något för dem.. Kanske har du rätt, att han visste?

2009-01-05 @ 11:00:43
Postat av: Jannice

Nu brast klumpen..och mina tårar rinner kan jag lova! Klart han ville berätta!! Klart han visste! Barnbarnen framför allt, för denna man..och säga vad man vill, du har alltid haft en speciell plats i morfars hjärta! Nu har han frid..nu har han ro..!



Kram på dig älskade syster!

2009-01-05 @ 21:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0