Förlåt!

Jag ligger lite efter med rapporteringen av hur det går med vår renovering..
Igår blev badrummet äntligen klart!
Kakelplattorna sitter på väggen, och klinkers på golvet. Det blev så fint!
Nu fattas det bara lite möbler och vitvaror, men de är beställda i alla fall ;)

E:s rum har fått en limegrön färg från Alcros ad.junior collection-
Hela rummet ser ut som en ny tennisboll!
Men jag tycker att det blev riktigt bra. Blir glad av att vara där inne.
Har tänkt att jag ska göra lite dekorationer på väggarna sen med alfabetet.

Det andra, blivande barnrummet?, fick också sin färg från ad.junior.
Fisk heter den och går åt det turkosa.
Fick lite av en chock när jag såg den. Den var mycket mörkare än vad jag trodde.
Men nu börjar jag vänja mig, fast kanske målar vi om där om något år?

Igår var jag och tittade på tapeter i Alvik.
Var så skönt att få bläddra i pärmarna i lugn och ro-
utan vare sig man eller barn ;)

Tog med mig en pärm hem för att visa M vad jag ville ha i sovrummet och i gästrummet/ tv-rummet.
Men under kvällen så funderade jag mycket på färg och tapeter,
och kom fram till att jag egentligen inte alls ville ha dem.

Nu är jag mer inne på att jag skulle vilja ha en silkestapet i sovrummet med brun bakgrund.
Ev, så skulle jag även kunna tänka mig en smalrandig.

I gästrummet/ tv-rummet så är jag nu inne på en fondtapet med rutor eller cirklar- Tänk lite 60-talets bond.

Tyvärr har jag dåligt med helt nya bilder, så här kommer förra veckans bilder;


30x 60 plattor på badrumsväggen, med rören i väggen


I bakgrunden ser ni vårt provisoriska trappräcke som M byggt


M har lyckats fått bort den där äckliga mattan från trappan!
Och så har vi breddat öppningen mot vardagsrummet.

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Snyggt badrum! Ser fram emot att få se rucklet live!

2009-01-22 @ 10:42:51
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0