Rosor till SJ Kundtjänst

Morfars begravning var sagd att ske på en fredag.
Så jag hade bokat biljetter fram och tillbaka, naturligtvis obokningsbara,
För vem tror att man bokar om en begravning?

Men imorse ringde telefonen. Det var mamma.
Kantorn ville tydligen inte ha 3 begravningar på samma dag, så de har flyttat morfars begravning till en torsdag.
Kul!
Verkligen Kul!

Inte nog med att vi nu förlorar två dagars lön istället för en-
de obokningsbara biljetterna gick på drygt 2000:-.
Verkligen jättekul!

Satt i telefonkö i ca 40 min till SJ.
Men sen kom jag fram till en kille som satt någonstans i Jämtland på kundtjänst.
Jag förklarade att jag hade bokat obokningsbara biljetter till en begravning som prästen nu hade flyttat på,
och med min lenaste, besviknaste röst försökte jag få honom att förstå att jag verkligen, verkligen var ledsen,
men att jag nu skulle behöva biljetter till en dag tidigare.

Jag trodde att jag som bäst skulle få 70 % av priset tillbaka,
men killen var så snäll att han tog tillbaka biljetterna till 100%!
Sen hjälpte han mig att boka nya biljetter för rätt dagar.
De blev visserligen 370 kronor dyrare än mina första biljetter-
men å andra sidan så hade han ju inte behövt ge mig de pengarna tillbaka över huvud taget!

Å inte nog med det.
När jag skulle betala över telefonen så ville datorn inte acceptera vårat mastercard
(och det berodde inte på att jag inte har pengar på kortet, för det har vi!)
Så jag var tvungen att sätta på datorn och göra en överföring till mitt visakort.
Aldrig har datorn känt så långsam, men killen satt lugnt och tålmodigt och väntade-
och till slut, vilket kändes som en evighet, kunde vi göra en överföring och betalning.

Så just nu så känner jag bara en sådan tacksamhet till den här vänliga killen på SJs kundtjänst.
Skulle vilja köpa en stor bukett med rosor, men jag nöjer mig med att skriva här istället.

TACK, TACK, TACK!!!
Du har verkligen visat sådan medkänsla och vänlighet.
Jag kommer för alltid vara evigt tacksam!


Kommentarer
Postat av: Jannice

Skönt att det löste sig!

2009-01-08 @ 17:26:01
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0