En vanlig fredag



Idag hade vi (jag och E) sovmorgon till kvart i åtta.
Fast jag känner mig ändå helt utmattad.

Efter att ha lämnat E till dagis så gick jag hem och slängde mig i soffan.
Fick genast dåligt samvete.
Så jag betalade räkningar.

Sen kom M hem.
En kväll med Ulf Lundell sätter sina spår.

Medans han tog igen sig så gick jag ut och plockade vinbär.
Är inte så förtjust i röda vinbär, men kan inte bara se dem ruttna bort.
Har en känsla av att personer i vår närhet kommer få en och annan present framöver.

Bakade bröd också.
En brödmix påse,
 så det var inte så avancerat som det kan låta.
Var så sugen på bröd med frukt i sist jag var på willys.
men de hade inget,
så då tänkte jag att jag skulle baka eget-
men fuska som sagt med en färdig mix, som jag blandade med torkad frukt.
Är inte längre sugen på fruktbröd, men nu har vi det hemma i alla fall.

Jag jobbar helg.
Ska sitta här till ca 22:00 ikväll.
Idag är det en bra dag att åka tåg.
De allra flesta är i tid, eller till och med före tidtabell-
men några få är sena pga signalfel.
Men de tågen är än så länge söder om Norrköping, så inte mitt problem- än.

Funderar på vintern.
För ni vet att den smyger närmare och närmare för varje kväll nu va.
Och jag vill verkligen inte vara här då.
Funderar på Jamaica.
Eller Thailand.
Thailand är billigare.
Jamaica är en dröm.
Kanske är hela resan bara en dröm.

Nästa gång jag är hemma med en nyfödd bebis tänker jag resa mer.
Kanske till och med hyra en lägenhet någonstans.
Barcelona vore skönt.
Jag skulle gärna bo i Barcelona.
Fast där är det också dyrt.

Borde nog jobba mer-
för tydligen behöver jag mer pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0