God morgon!...

0-546942da19eb901d657b479ad9505fd5.png

God morgon! Idag tog det emot att gå upp. E vaknade för några timmar sedan och hade under natten lagt sig i vår säng. Han snurrade runt emellan oss och hade ingen ro i kroppen- vilket gjorde det svårt att sova. Han bad om vatten, och självklart pallar man sig upp yr i huvudet för att hämta. Men till slut somnade vi båda om. Men när klockan ringde ville jag verkligen inte gå upp. Jag låg rätt länge igår och läste också- Lång väg hem av Ishmael Beah. Han växte upp i Sierra Leon mitt under inbördes kriget, och boken handlar om hur han förlorar sin familj, sin barndom och glädjen till livet. Har haft svårt att släppa boken ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0