Morgonstund har guld i mun- eller?



Att ha barn är inte alltid en välsignelse..
I morse ringde klockan 04:45, vilket den alltid gör när jag ska vara på jobbet kl 06:00.
Och varje morgon följer jag samma rutin;
1: Slänger upp fötterna över sängkanten och sätter på mig bh och tröja som ligger på golvet.
2. Går på toaletten, kissar, borstar tänderna och tvättar av mig i handfatet.
2. Klär på mig resten.
3. Går ner till köket där jag tar mina vitaminer och gör iordning frukost att äta på jobbet.
4. Plockar ihop väskan och stänger ytterdörren.

Imorse såg det inte riktigt ut så;
Första steget var precis som vanligt, men när jag hunnit in i badrummet så hör jag E gny från sitt rum.
Stackars liten drömde något läskigt, så jag gick in för att se efter.. och där låg han i sin säng ihopkurad och med gråten i ögonen.. stackars liten- så precis som alla mammor skulle göra så lyfter jag upp honom och kramar om han. Jag frågar om han vill ligga i pappas säng, och han nickar och upprepar "pappa säng".
Men när jag ska lägga ner honom så vägrar han släppa taget!
Jag får snällt lägga mig ner och hålla om honom.
Efter några minuter inser jag att han inte kommer att släppa mig, och jag börjar känna att tiden tickar iväg.
Puttar på M för att få honom att ta över, men det hela slutar med att jag måste resa mig upp och E skriker hysteriskt.
Han följer med mig ut till trappan och jag försöker förklara att mamma måste åka tåget till jobbet..
"mamma åka tut-tut" säger han med gråten i halsen, och allt jag tänker är- vafaan- skit i jobbet, så här kan vi inte ha det. Sätter honom i knät och kramar om honom så hårt jag bara kan, och när han lugnar ner sig så går vi ner till köket och kokar upp vatten till vällingen. E kryper upp i soffan och väntar på att jag ska sätta på tv:n.
Klockan är ju bara kvart över fem, så det finns inga barnprogram än.
Frågar om han vill titta på Saltkråkan, och det går hem, så sätter på dvd:n.
När jag konstaterar att han sitter nöjd i soffan med sin flaska och "kråkan" på tv, så tar jag på mig skorna och går iväg för att hinna med tåget in till jobbet.
Kan man känna sig sämre till mods?

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Stackars liten!



2009-07-02 @ 07:21:30
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0