I denna ljuva sommartid..

Helgens sommarvärme var fantastiskt!
Njöt av att se solen- även om jag gjorde långt ifrån allt som jag skulle ha velat.
Igår funderade vi länge på hur vi skulle tillbringa den varma dagen-
skulle vi passa på att gå lite i affärer (då alla andra ligger och solar), eller skulle vi själva tränga ihop oss på en filt på en gräsmatta någonstans? Det vart inget av det- istället tog vi en familjetupplur i sängen mitt på dagen!
Klockan var över ett när vi tog tåget in till stan-
M hade ju bokat bord till 17 så vi tillbringade någon timme i Vasaparken.
E tyckte det var hur kul som helst med studsmattorna!
Sen tog vi en öl på den engelska puben innan vi gick till den italienska restaurang som middagen skulle intagas på.

Har fått flera förfrågningar på vad vi ska göra i midsommar..
Och jag har faktiskt inte den blekaste aning!
Jag skulle nog helst vilja sitta på en brassestol, med en kylväska med några kalla ölflaskor vid fötterna,
lyssnandes på svenska klassiker och stirra ut över vattnet-
men vart skulle man kunna göra det?
Känns lite sent påtänkt att försöka hyra något nu..

Imorgon har vi träff med bokklubben.
Den här månaden ska vi ha läst Mia Törnbloms "Så Dumt!"
Jag har ungefär halva boken kvar, men tror att jag hinner klart.
Den är väldigt lättläst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0