Samtal med en 2 åring

Jag: Tycker du om att flyga flygplan?
Sonen: Ja, flyga London nu mamma (hoppar ner från soffan)
Jag: Nä.. Vi kan ju inte åka nu. Pappa är ju inte hemma, han är på jobbet.
Sonen: Åka sen. Efter jobbet.
Jag: Vi kan inte flyga nu.. och om vi skulle åka någonstan så vill nog mamma hellre åka någonstans där man kan sola och bada.
Sonen: Thailand!
Jag Thailand. Ja, där kan man sola och bada.
Sonen: Åka imorgon.
Jag: Nä.. Vi måste spara pengar först.. Nu måste vi gå till dagis.
Sonen: Nej mamma, inte dagis. Thailand!

Ja. Vem vill inte hellre åka till Thailand än gå till jobbet?

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Du har en klok son!

2009-10-27 @ 09:15:20
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Tessa

Jag vet! Precis som sin mamma ;)

2009-10-27 @ 13:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0