Arbetslördag

Man och barn är i Skarpnäck och roar sig.. Vänner har namngivningskalas för sin yngsta dotter.
Själv ska jag sitta på jobbet fram till ca 22:00 ikväll- inte riktigt lika roligt.

Fast jag klagar inte.
Att sitta på jobbet är rätt avslappnande.
Man äter i lugn och ro. Har tid att läsa mejl och dricka kaffe.
Fast kaffet på jobbet smaka oftast skit- så det blir inte så många koppar.
Men poängen är ändå att jag KAN dricka i lugn och ro- om jag vill.

Allt det här gäller ju under förutsättning att trafiken flyter och vi inte har någon stor störning-
Men det är ju så självklart att det fattar man väl utan att jag egentligen skulle behöva klargöra det.

Just i skrivande stund så är rätt tåg på rätt plats-
På den här arbetsplatsen nämner vi nämligen aldrig ordet som börjar på L och slutar på T,
och som har en vanlig köksvitvara i mitten- för då brukar nämligen alltid förtrollningen brytas.

Ska ropa in ett tåg Katrineholm nu, sen ska jag äta min matlåda,
som idag består av en gummilikande qournfilé med ris och sås.
Men sen så ska jag avsluta med en halv pannkaka och fruktsallad- så den ser jag fram emot.

Skulle ha kunnat frossat i kräftor ute i Tullinge ikväll-
och det är väl det enda som jag saknar idag.
Men jag är säker på att de har lika trevligt utan mig, men hoppas ändå att jag är lite saknad..

Kommentarer
Postat av: Jannice

Tack gumman! Ja nu hoppas vi att det vänder, för vi orkar inte mer..ler

Ja han mår bra trots det som varit. Stark kille vi har!! Med er verkar allt toppen!? Skönt det!! Tackar för inspirationen från er kväll igår, med räkor och annat gott. Vi ska festa loss på sånt smaskigt ikväll, tack vare ditt inlägg..ler

Kram o hälsa familjen!!

2009-09-05 @ 19:40:45
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0