Klippkort

Från att knappt vetat vart barnakuten finns, så har vi nu varit där 2 gånger inom en vecka.

Märkte när E kom hem från dagis och jag skulle byta på honom att snoppen var alldeles svullen,
men jag tänkte att han var kissnödig, och skyndade på bytet lite för att inte få det på mig..
På kvällen innan bolibompa så passade vi på att bada lite-
och han var fortfarande svullen, och nu började jag tycka att det inte såg riktigt normalt ut-
men han verkade inte ha ont, så tänkte att jag skulle avvakta till morgondagen (dvs idag).

Men innan jag skulle gå och lägga mig runt halv tio, så ville jag ändå byta på honom igen.
Tänkte som så att det alltid är bättre med en ren blöja om man är lite irreterad.
Såg då att det kommit lite var, så jag ringde sjukvårdsupplysningen.
Sköterskan som jag fick prata med tyckte att det var bäst att jag uppsökte akuten.

M var på fotboll och hade inte kommit hem än, så jag ringde och kollade med grannarna om de var vakna.
D var snäll och skjussa in oss till Barnakuten i Solna, M plockade vi upp på vägen.

Det var lång kö till kirurgen, dit vi skulle.. Men sköterskan var snäll och visa in oss i ett rum där vi fick vänta på en läkare som bara titta in och tittade på E mellan patienterna.
Han bekräftade att E fått Balanit- en förhudsinfektion, men eftersom E kunde kissa, och inte verkade allt för besvärad, så kunde vi åka hem med direktiven att bada 2-3 gånger om dagen.
Men om det skulle bli sämre, eller att han slutar kissa, så ska vi åka tillbaka.

M ringde för en stund sedan och sa att det nu på morgonen redan hade sett lite bättre ut,
så vi hoppas att vi ska slippa ett tredje besök inom den närmaste tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0