Min tur att välja bok

Idag har vi träff med bokklubben.

Igår köpte jag en bok efter att ha läst rekomendationer på olika sidor;
Ingen hör hemma här mer än du- skriven av Miranda July.
Den består egentligen av flera korta noveller, och ska enligt läsare ha en skruvad, härlig komik.
Jag tycker att den är tragisk.
En av de 10 noveller jag läst sen igår har jag tyckt varit rolig.
De andra är mest hemska- kan inte alls se att det skulle finnas någon humor i det som skrivs.

Men jag har funnit en annan bok.
Katedralen vid havet, av Ildefonse Falcones.
Har läst de första 2 kapitlen på Adlibris
(http://www.adlibris.se/bookbrowser/default.aspx?culture=SV-SE&isbn=9170281335&shop=1)
och vill verkligen läsa fortsättningen.
Ska genast inhandla boken efter jobbet och presentera för de andra tjejerna ikväll.

Är du intresserad av att gå med?
Vi träffas den första måndagen i månaden hemma hos varandra för att prata böcker och annat över en bit mat.
Hör av dig i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0