Nattens dröm

Det var länge sedan jag kommer ihåg vad jag drömt under natten.
Men tidigt imorse.. runt 04:00- 04:30 vaknade jag av hur tårarna rann ner för min kind.
Det här var anledningen;

Jag står på perrongen och väntar på tåget för att ta mig till jobbet.
Spåret ser inte ut som verkligheten, utan istället är det en gräsmatta nedanför där spåret ligger.
Ett gäng grabbar i 10 års ålder står brevid mig på perrongen och skojar med varandra.
Så plingar skylten till att tåget är på väg.
Men det är inget pendeltåg som kommer utan en X2a.

En av killarnas kompisar är lite sen- Han kommer springande över gräsmattan.
Han ser tåget komma och tänker springa över spåret och hoppa upp på perrongen framför tåget.
Jag får panik när jag ser vad killen tänker göra och börjar skrika att "det är livsfarligt" och "låt bli".
Självklart lyssnar han inte utan springer framför tåget och tar satts för att hoppa upp på perrongen.
Och missar.
Han ramlar ner på spåret.


Föraren på tåget ser pojken och samtidigt som hon bromsar in styr hon tåget av från spåret.
(i drömmarnas värld kan man som tur är rädda situationer på flera sätt ;)
Vet inte riktigt varför, men förarhytten på tåget blir alldeles platt av av urspårningen,
men föraren lyckas ta sig ut ur framrutan, och efter ett tag återfår tåget sin normala form.
Pojken får hjälp upp på plattformen och vi är flera som påpekar för honom hur idiotiskt hans handlande är.
Men så åker vi alla vidare med tåget och jag kommer till jobbet.
Men i drömmen har jag svårt att släppa scenen ur mitt huvud och den spelas upp om och om igen.
Och jag inser att jag hamnat i chock och börjar gråta.

Där vaknar jag.

Sjukt hur man bearbetar saker i sina drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0