Älskade änglabarn

Regnet forsar ner från himlen.
Kanske är det himlens alla änglar som gråter för din tidiga ankomst?


Vi gråter, och försöker förstå.
Varför vi inte fick behålla dig.
Varför det skulle hända oss.

I går morse vaknade jag med en orolig känsla i magen.
Men aldrig, Aldrig kunde jag då på något sätt fantisera om att vi skulle behöva gå igenom det vi har fått gå igenom under det senaste dygnet. Att det skulle bli så här..

När läkaren sa att du inte visade några hjärtslag.
Jag ville inte förstå. Ville inte höra.
Samtidigt så visste jag att det var inte något misstag.
Jag behövde inte få det bekräftat från någon annan läkare.
Värkarna berättade redan vad hjärnan förstått.
Men hur skulle hjärtat förstå?

Under 22 veckor har du växt och funnits där inne.
Vi vande oss vid tanken på en större familj och vi planerade för din ankomst.
Det var inte så här det skulle gå till.

Man ska inte lämna förlossningen utan sitt barn.

Det är inte så det ska gå till.


I morse tände vi ett ljus för dig i Uppsala Domkyrka.
Änglarna har tur som får dig som medlem i sin kör.
Du kommer alltid finnas i våra tankar.
Vår lilla flicka.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Älskade fina underbara lillasyster!!

Oj vad mina tårar rinner för er skull..för er sorg..för det hemska ni får gå igenom.

Älskade fina familjen!

Finns här den dagen du orkar..fina vackra lillasyster!

Jag gråter tillsammans med änglarna..för de gråter verkligen just nu!!

Många kärleksfulla kramar från mig och familjen till dig och din fina familj!

2010-08-07 @ 22:46:20
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Wånkan

Jag är så ledsen för er skull :(

Har tårar i ögonen igen (har tänkt massor på er sen jag fick veta) efter att ha läst detta vackra inlägg. Massor av varma kramar till er från oss

2010-08-08 @ 10:50:04
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Jessica

Usch va ledsamt att höra.. Stackars stackars er. Hur sjukt det än låter så säger de som vet att det blir bättre med tiden. Jag hoppas det blir så. Skickar stora varma styrkekramar till er

2010-08-08 @ 13:57:23
URL: http://ejeojag.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise Lindgren

Du vet var vi finns. Kramar!!

Myggan

2010-08-08 @ 15:48:32
Postat av: Marie J

Men nej är verkligen ledsen för er skull ='(

Tårarna trilla på min kind . .

Massor med kramar till Dig och resten av familjen

Tänker på Er

Kram Kram Kram

2010-08-08 @ 17:53:52
URL: http://www.mariesfoto.se
Postat av: Jennifer

Jag beklagar verkligen, det ska ju inte vara så här :(

2010-08-09 @ 20:09:47
Postat av: Jis

jag tänker på er. Krm

2010-08-13 @ 16:21:57
URL: http://www.dressedtokill.bloggproffs.sde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0