Ovanlig vardag

Idag skulle jag ha gått tillbaka till jobbet efter 3 veckors semester.
Istället har jag lämnat sonen på dagis.
Tagit emot kramar och medkänsla från personalen och gått hem igen.
Är "sjukskriven" till 3:e September.

Sambon är sjuk och tillbringat dagen till sängs.
Stackars liten.

Själv har jag gjort ett besök på ett närliggande gym.
Känner att jag måste ha lite hjälp med att gå ner de här extra 10 kilon som jag nu inte kan amma bort.
Har en känsla att det inte kommer att räcka med att promenera.
Bokade en instruktion imorgon efter att jag lämnat på dagis.

Fick ännu en bukett med blommor idag.
Förra veckan fick vi en av sonens farmor och idag kom den från mitt jobb.
Båda buketterna går i rosa.
Väldigt vackra.
Jag har tagit bilder på dem som jag tänker spara i barnets minneslåda.

Den innehåller inte speciellt mycket;
en babybok
en dagbok
ultraljudsbilder
och så bilderna på blommorna.
Men jag vill ändå spara dem.
Annars känns det som om jag försöker förneka att hon någonsin funnits,
även om jag inte kan ge henne något namn.

När hon låg i magen och vi inte visste om det var en tjej eller kille,
så hade vi tre tjejnamn. Eller rättare sagt hade jag 3 namn.
Men inget av dem känns rätt.
Kanske kommer jag på något senare?
Känns som om hon borde ha ett namn.
Om det ändå bara är för att skriva det på hennes minneslåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0