Dagisdagen

Idag på förskolan började vi dagen med att gå till pulkabacken. Först var det roligare att bara leka i den stora snö högen bredvid backen, men när man fick välja på att åka tillsammans med mamma i pulkan så gick man med på att prova ett åk- Oj vad det var kul. Igen. Igen.

Till lunch var det potatis- och purjolöksoppa. Det blev en liten tallrik med soppa, kanske för att man visste att det skulle bli pannkakor efter? Efter lunchen var det dags att sova middag. Idag tog det inte många minuter innan man låg och snarkade på kudden. Oj vad man blir trött av att leka. Efter 40 minuter kom mamma och väckte mig. Jag ville inte riktigt vakna, men hon kittla mig envist under armarna, så till slut var jag tvungen att öppna ögonen för att hon skulle ge sig. Låg och drog mig en stund på madrassen.

Det var fortfarande en del barn som sov, så man måste leka tysta lekar efter tuppluren. Vi la pussel, byggde med klossar och läste en bok. Boken handlade om en prins som ville ha en egen drake. Den var spännande.

 När alla barnen vaknat så sprang jag in i lekrummet. Hade sett en ny grävskopa på hyllan som jag ville leka med. Hann knappt börja leka förrän mamma sa att det var dags att gå hem.

Typiskt, Precis när man har som roligast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0