Känner mig lurad

I våras var jag iväg till optikern och köpte linser inför sommarens solglasögon-orgie.
Tyvärr har det inte blivit så mycket solglasögon-
trots alla underbara soltimmar.

Jag känner mig nämligen inte alls bekväm i den här sorten av linser.
När jag provade ut dem och köpte dem så tänkte jag att det nog bara var ovana.
Hade ju inte använt linser på 2-3 år.
Men nu har jag ändå försökt använda de här ett antal gånger-
och jag klarar inte av dem.
De är fruktansvärda.

Och då är det ju tur att man var ekonomisk och köpte tre månader på en gång.

Har iaf ring upp optikern idag för att kolla lite hur jag ska göra.
Tyvärr får jag inte lämna tillbaka linserna, då förpackningen är bruten-
så någon som är intresserad av Bausch&Lomb Softlens höger-1,75, vänster -2,75?
Bäst före datum 2014.
Du kan få 2,5 månad för, ska vi säga, 300 kronor?
Äsch, du får dem gratis.
annars måste jag ju ändå kasta dem.. 

Men naturligtvis ville de att jag skulle komma på ett återbesök för att kolla passformen,
så blev inbokad på torsdag klockan 10:00.

Så nu känner jag mig lite lurad.
Är säker på att det här kommer att kosta mig massor av pengar.
Att gå till optikern är värre än tandläkaren.

Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0