Ingen yrkesstolthet?

Igår hade jag en spontan semesterdag.
Vår lilla familj rymde från stadens betong och tog waxholmsbåten ut till skärgården.

Väl hemma igen möts man av nyheten om tåget utanför Södertälje som stannat.
200 personer satt fast i 60 graders utan varken mat eller vatten.
Åtminstonde enligt Aftonbladet.

Sen står det ett antal artiklar om "prestige-kampen" mellan SJ och Trafikverket.

Vilken tur att jag hade en avslappnande dag med familjen ute på landet.
På så sätt har jag fått batterierna laddade och orkar ta artiklarna för vad de är;
Blaj.

Jag undrar om Aftonbladet känner att de måste skriva så mycket skit som möjligt om SJ bara för att företaget inte vill sälja deras tidningar ombord?
Det skulle förklara en hel del.
Men vad har de egentligen emot Trafikverket?

Själv anser jag att jag är jävligt bra på mitt jobb.
Jag har en stolthet i min yrkesroll att prestera så bra som möjligt och ge en information som är så korrekt som möjligt, eftersom jag vet att det är många som litar på det jag skriver eller säger.

Varför är det så få journalister som agerar så?
Jag är så less på all felaktig information som flödar genom våra kvällstidningar.
För vems vinning?
Inte för läsarna i alla fall.

Det här är verkligen inget som jag upptäckt senaste dagarna.
Att tidningarna fyller på verkligheten med egna dikter och "fakta" har jag vatat ända sen tonåren.
Men eftersom Trafikverket blivit omskrivet rätt flitigt senaste halvåret, så börjar det bli väldigt personligt.

Börjar ana känslan som kändisar som Kicki D och dy. kan ha ang pressen.



Kommentarer
Postat av: Jannice

Det är svårt att tackla såna här saker..precis som du skriver. Hoppas du emellanåt kan känna att du iaf vet den riktiga sanningen, för det gör du ju! :-)

Hoppas stormen lägger sig, och att ni får lugn och ro på er arbetsplats!

2010-07-15 @ 08:51:22
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Wånkan

Vad är det för kamera du har? Är du nöjd med den?

Ska införskaffa mig en systemkamera har jag tänkt å det lutar åt en Nikon D200/D300 efter lite tips från en kollega.

Har du några förslag?

2010-07-15 @ 09:47:07
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0