Facebook, youtube och porrsurfing- fråga mig!

För enligt i stort sett ALLA nyhetssidor inkl. morgonens Rapportsändning så måste jag vara expert på detta.

För ingen har väl vid det här laget missat att vi på f.d Banverket satt ute på nätet i flera timmar,
medans alla resenärer stod ute i kylan och väntade på sitt tåg i snöstormen.

Ingenstans nämner man att det var banverkets operativa personal som surfade,
men de vill gärna att läsaren ska få den uppfattningen.

Men det brister på en väldigt uppenbar punkt. Rasten.
De anställda ska ha mage att ha tagit 2 timmars rast, medans personer stod ute på stationerna och undrade om de skulle kunna hälsa på sin döende mamma (eller något annat liknande).

Vi som jobbar operativt har inga raster. Om arbetet tillåter har vi måltidsuppehåll-
och vi var glada om vi överhuvudtaget fick 5 minuter till toalettbesök.

Banverket hade ca 6500 personer anställda.

Självklart använder vi också internet.

Självklart finns många anställda på Facebook (jag också)

Självklart har jag någon natt kollat på någon film på svt play eller lyssnat på musik på youtube.

Vem det var som porrsurfade kan jag inte svara på, men jag tycker faktiskt lite synd om den personen..
(för jag tror verkligen inte att det skulle vara fler än vad man kan räkna fingrar på en hand)
Men det lär ju dröja innan personen gör det igen?

Men SJÄLVKLART gör vi inte detta medans vi sitter i skarpt arbetande läge.
Det skulle ingen av oss acceptera.

Den här artikeln har ingenting med hur läget såg ut i vintras.
Det är allt jag har att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0