Okunniga eller inkompetenta?

Har en liten dust med IKEA för tillfället.

För ungefär en månad sedan var jag på varuhuset och pratade med en tjej på kökshjälpen.
Hemma hade jag förberett all planering, så allt hon behövde göra var att sammanställa en plocklista.

Med listan i handen med alla artikelnummer åkte sen jag och Sambon tillbaka en annan dag,
för att i lugn och ro plocka ihop alla kartonger.
Eller lugn och ro är ju överdrivet.. men det är en annan historia ;)

Så skulle vi i helgen montera lådan till diskbänken



bild hämtat från IKEAs hemsida

Vi pratar om den nedersta lådan som man skruvar fast fronten i..

När vi hade monterat ihop allt och skulle in med lådan i skåpet så märkte vi att lådan gick ända in mot vägg.
Dvs det fanns inget utrymme för rören- vilket är poängen med en diskbänk.

Konstaterade att tjejen som hjälpte mig måste ha tänkt fel.
Hon skrev upp en vanlig skåplåda.
Sambon hoppa in i bilen och iväg till Ikea.

Sambon pratade med en i personalen och sa att lådan inte får vara mer än 48 cm djup.
Hon sa att det bara fanns den lådan vi redan provat eller en som var 36 cm djup.
Sambon tyckte det verkade konstigt, och frågade om hon verkligen var säker-
och hon var helt säker.

Men jag har ju själv kollat på de här j**la skåpen ett tiotal ggr.
Och den understa lådan är inte 36 cm djup.
Den är 45 cm djup.

Så nu måste vi tillbaka ytterligare en gång.
Men den här gången har jag själv listat ut vilket artikelnummer vi ska ha; 60110171
och om det inte finns inne, så tänker jag ta en demolåda med mig hem.




Kommentarer
Postat av: Ulrika

Sånt där suger verkligen! På dem bara!

2010-03-31 @ 00:07:54
URL: http://storastark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0