En ny gnagare i huset

Stod som vanligt vid spisen och kokade morgongröt till mig och sonen i morse,
När jag hör ett ljud.
Först kan jag inte riktigt lokalisera det, men så inser jag att det är från röret kopplat till köksfläkten.

Jag hoppade säkert två meter rakt bak när hjärnan kopplade att det är ett djur därinne.
Shit, tänk om den hoppar ut genom fläkten?
Råttor är experter på att ta sig igenom de allra minsta utrymmen.


Fick panik och ringde till sambon.
Inte för jag vet vad han skulle kunna göra från jobbet?

Han hade också hört ljudet, men när han öppnat röret hade han inte sett något.
Den är väl lika rädd som oss och kröp så långt in den kunde.

Jag ringde iaf fastighetskötaren och fick ett nummer till någon skadedjursfirma,
så de kommer hit på torsdag och kollar.
Inte för att jag vet hur jag ska klara av vetskapen om att han finns därinne ända tills torsdag,
men jag har inte så mycket att välja på-
För jag tänket INTE ta ut den därifrån själv.

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Är den lika söt som Remy går det ju bra men jag är ytterst tveksam till att den är det...

Hoppas dom hittar den och kan åtgärda problemet!

2010-11-02 @ 13:31:37
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Tessa

Ja du Wånkan, jag tvivlar stort på det ler

2010-11-03 @ 10:28:58
Postat av: Wånkan

Den 9:e funkar bra! Bokar in det så hörs vi närmare om vart och när!



Kram

2010-11-03 @ 10:58:05
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0