lördag

Sitter på jobbet och ropar in tåg i Uppsala och på Arlanda C.
Har knappt en enda försening, vare sig på fjärrtåg eller pendeltåg-
vilket ju är hur bra som helst för resenärerna.

Men jag har tråkigt.

Och jag börjar misstänka att klockorna har stannat?

På fm hade sonen en kompis på besök.
En gammal dagisvän som numera bor i Äppelviken.
De röjde runt på övervåningen med bilar, tåg och riddare.
När kompisen åkte hem så var sonen så trött att han bara ville titta på film.

Och då ringde grannen. Hennes kille ville gärna komma över och leka en stund.
Eftersom sonen också ville att han skulle komma, så sa jag att det var ok.
Jag skulle ju ändå smita till jobbet, så jag lämnade allt till min älskade sambo.

Men det hade gått bra. De hade lekt och varit sams.

Imorgon ska jag jobba 8- 16 och sen är vi bjudna på middag på södra sidan av stan.
Ska bli kul att se våra vänners nya, egna lägenhet (efter att de hyrt i andrahand i åratal),
hoppas bara att man inte kommer vara allt för trött efter helgens arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0