Återbesök för provsvar

Idag var jag på Special Mödrarvården på Karolinska Sjukhuset.

Det var inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara att komma dit.
Förmodligen för att jag inte varit där förrut?
Fick vänta ca 5 minuter på läkaren, och det var långa minuter.
Hade svårt att bara sitta och vänta, så fick gå lite i korridorren.
Började tänka på att jag helst inte skulle behövt vara där.

All personal var så trevliga och omtänksamma.
Vilket gjorde allt så mycket lättare.

Obduktionen har inte visat några missbildningar eller andra fel.
Hade graviditeten fått fortsätta, så hade vi fått en alldeles frisk lite tjej.
Kändes tufft att höra det, men man måste påminna sig om det inte fanns något man kunde gjort för att förhindra att vi förlorade henne.

Det man däremot fann, var ett sår på moderkakan 5x5x2.
Vad som hände kan man med 100% inte veta, men troligast är att blodkärlen som förbinder moderkakan med livmoderväggen inte var tillräckliga, och att moderkakan lossnade.
Vilket gjorde att hon inte fick någon näring i sig.

Risken att samma sak händer vid nästa graviditet är ju större nu när det hänt en gång innan,
men alla graviditeter är olika, så det talar ju för att det kommer att gå bra.
Säkert kommer man att oroa sig, något annat vore konstigt,
men är ändå rätt säker på att allt kommer att sluta lyckligt nästa gång.
Lika säker som jag är på att vi då kommer att få en pojke...

Tog några blodprover innan jag lämnade sjukhuset.
Några rutinkontroller på min blodkoagulering, protein C och S.
Om tre veckor ringer en läkare upp mig angående svaren.
Tror inte att de kommer att ge något, och det lät inte som läkaren heller trodde det,
men känns ju bra att man kollar så att man kan vara säker.


Kommentarer
Postat av: Wånkan

Man vill ju ha ett klart besked men det låter ju som en tänkbar teori.

Hoppas att det känns bättre nu för er, hade jag själv inte varit gravid hade jag nog aldrig kunnat föreställa mig hur smärtsamt det måste vara.

Det kommer att gå bra nästa gång!



Många kramar till er från mig

2010-11-02 @ 07:50:39
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0