På min önskelista

Jag har 43 semesterdagar kvar enligt löneuppgifter.
Har ingen koll på om det menas betalda dagar eller inte, men det fick mig att bestämma mig.
Jag la in om ledigt mellan 6- 31 december.

Nu tror jag visserligen inte att jag kommer att få det beviljat.
Av någon anledning har vi fått personalbrist på jobbet.
Men det är värt ett försök?

Helst skulle jag vilja riva bort hela decembersidan från almenackan.
Bara för den här gången.

Jag känner att jag inte är mig själv längre.
Eller, självklart är jag mig själv- vem skulle jag annars vara?
men ett mer sorgset jag.
En person utan ork.
Jag bara är.

Igår kom papprena från Fonus.
Vilket känns så definitivt.
Att se hennes namn på ett papper tillsammans med datum för hennes död.
Självklart bidrar det lite till min sorgsna inställning, men just den biten känns bra.
Det känns hanterbart.

Jag vill ha tid för att kunna starta om.
En paus i mitt liv för att kunna ladda om och gå vidare.
Någonstans där jag slipper bli påmind om allt som har hänt.
En verklighetsflykt och ett paradis för stunden.

Jag tror att vi måste ta oss både tid och råd till att göra det-
annars känns det som om jag för alltid kommer att befinna mig i det här svarta hålet.
Allt jag orkar är att då och då ta mig över kanten och kippa efter luft,
tillräckligt för att ingen annan ska se hur ont det gör på insidan.
Men det kommer inte att hålla för all evighet.

Jag vill vara stark.
Jag vill orka vara en bra mamma och en stödjande fru.
Och jag vill slippa december i år.

Så om det är något år som jag ska få en julklapp av Tomten, så hoppas jag det blir i år.
Och nu vet han vad jag vill ha.







Kommentarer
Postat av: Wånkan

Åååå gumman, jag önskar att jag kan göra något för er. Är så himla ledsen över det som skett å att se hur det tar på dig.

Jag vet att du är stark men ibland måste man få vara liten och få må dåligt.



Hoppas tomten är snäll och likaså din arbetsgivare så du får vara ledig.



Och jag finns här när du vill!



Tycker om dig massor gumman och vill att du ska må bra!

Kramar

2010-09-10 @ 20:33:10
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Finns inga ord som tröstar, så jag ville bara säg att jag tänker på dig!

KRAM Charlotte

2010-09-14 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0