Helgen

Igår tog jag och sonen bussen till Säby gård.
Tanken var att vi skulle ta en promenad i skogen och leta efter svamp,
och så hoppades jag på att få leka lite med min kamera.
Men med en tre åring blir det ju aldrig som man planerar.

Efter 10 minuter- en kvart- så ville han inte gå mer.
Han vägrade gå själv utan ville hellre sitta på mammas axlar.
Att bära honom, ryggsäck och svampkorg var lite mer än vad jag orkade.
Så det var bara att vända tillbaka.

Det fick bli ett mysigt stopp på cafét istället,
(Och jag rekomenderar verkligen deras bullar!)
och lite hästspaning.

På kvällen blev vi inbjudna till grannarna för lite vin.
Eller rätt mycket vin.
Har idag ett stort sug efter kall coca-cola ;)

Sonen verkar ha åkt på en riktig förkylning.
Han hostade nästan hela natten och idag rinner det från näsan hela tiden.
Hoppas nu bara att vi inte smittade ner grannarnas pojkar..

Så idag slappar vi hemma med Playhouse Disney.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0