telefontider att passa

Fått en kallelse till Specialmödrarvården på KS i Solna.
Vill helst inte åka dit förrän obduktionsvaren kommit, så då vart jag tvungen att ringa och kolla.
Självklart har de bara telefontid mellan 8-9.
Då vi hemma hos oss är mitt i förberedelserna för att gå till dagis.
Men den här morgonen gick allt bra, och jag tog mig tid att ringa upp.

Sköterskan trodde inte att alla svar var klara, utan att det mest handlade om en uppföljning.
Hon förstod att jag helst ville vänta tills alla svar var klara,
Så hon skulle kolla om hon kunde få någon tid efter det istället.
Skönt att det blev avklarat.

Lämningen på dagis gick bra idag.
Tur att han har bra vänner där som lurar bort honom ifrån mamma.

Var iväg och tränade en timme, för att sen komma hem och passa nästa telefontid.

Mellan klockan 10-11 svarar de nämligen på halsmottagningen på HS.
Det har gått 4 veckor sedan vi var på återbesök med sonen,
och eftersom vi skulle få en ny tid för operation om ca 6 veckor,
känns det som om vi borde hört något nu...

Efter en stund i kö, så får man höra att det verkar ha blivit något fel.
Han är uppskriven för återbesök.

Låter inte det här allt för bekant? Varför ska sånt här alltid hända oss?

Men eftersom jag tackade ja till en operation med kort varsel, så skulle hon se vad hon kunde göra.
Vintern står för dörren och jag vill verkligen inte sitta vaken hela nätterna bara för att sonen inte får luft att andas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0