Allt är relativt

För en vecka sedan hade vi som bor i huvudstaden ett nytt s.k tågkaos.
Och det var inte bara en dag- utan två dagar i rad.

Och det är inte så att jag inte känner någon som helst sympati för de som drabbades,
för det gör jag, men så fick jag höra om en annan resa, som liksom satte allt i en annan vinkel.

En av mina bästa vänner är gift med en man från Kamerun.
Varför hon befinner sig hemma i Sverige är en helt annan historia, så den tänker jag inte dra nu,
men tanken är i alla fall att hennes man ska komma hit till sommaren för att de ska kunna bo tillsammans.

Hon lämnade Kamerun redan i slutet av december och sedan dess har hennes man planerat att följa efter. Problemet är att han behöver visum att få resa hit.
Och Sverige har ingen ambassad i Kamerun, utan han måste ta sig över till Nigeria.

I början av förra veckan hade min vän fått veta att hennes man skulle ta sig med buss till Nigeria, men sen tog det flera dagar då hon inte fick kontakt med honom.
Anledningen visade det sig, när han till slut kunde ringa henne, var att bussen hade inte gått ända fram. De hade fått tillbringa två dagar med att gå genom djungel också.
Och när de äntligen kommit fram till gränsen, får de veta att de hade stängt gränsen under fredagen pga val.
Så resan blev ytterligare en dag förskjuten.

I tisdags så fick han i alla fall sitt visum.

Som sagt, alla problem man kan stöta på under sin resa är ju relativt.
Så nästa gång du fastnar i tågtrafiken;
Var glad att du slipper gå två dagar genom djungeln i alla fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0