Intensivt

Den här helgen har det varit ett par dagar med full energi.

I fredags ringde de från jobbet redan några timmar innan jag skulle börja och förvarnade om övertid.
Min normala arbetstid var till 21:00, men kom inte från jobbet förrän 00:10
Fick betald taxi hem av jobbet och det var nog tur,
för när jag väl satte mig ner i bilen och kopplade av kände jag hur trött jag blev.
Hade jag åkt pendeln hem hade jag förmodligen vaknat upp ute i vagndepån i Bro?

I lördags så fick jag ligga kvar och dra mig lite extra i sängen när killarna gick upp.
Sen blev det frukost med rostat bröd, yoghurt, juice och kokta ägg.

Efter lunchen gjorde vi vår debut på Andys lekland i Sickla.
Hade en lekträff med J och R och deras "småtjejer".
Och var förberedd på att det skulle vara mycket folk där,
men det kändes ändå inte för trångt även om ljudnivån blir högre än vad man är van vid.
Kan absolut tänka mig att åka dit igen.

På vägen hem så tog vi en chansning och kollade om vänner som nyligen fått barn var hemma-
vilket de var. Så fick vi träffa den lilla killen som nu blivit 4 veckor gammal.
Har nästan glömt hur små såna där nyfödda personer är.
Vår kille ska ju redan fylla fyra i sommar.

På kvällen var det dags att åka in till jobbet igen för nattskiftet.
Förutom ett och annat växelfel så flöt det på rätt bra.
Ett och annat varmgångslarm på pendlarna gjorde att jag hade att göra fram till 3 tiden.

Idag har Sambon skött markservicen, och det är verkligen lyxigt att vakna till ett städat hem.

Imorgon är det dags för ett besök hos tandläkaren igen.
Det bästa med det är att det sen är ett år kvar till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0