Min helg

har innehållt lite allt möjligt.
Framför allt har jag passat på att träffa familjemedlemmar som jag inte hunnit se på länge.

Fredagskvällen myste jag med mina grabbar; jag och Sambon smaskade på hembakad äppelkaka med vaniljglass. Sonen har en standardbeställning på majsbågar och smoothies.

På lördagen började jag dagen med att baka egna bagels, och för er som vill prova,
Här är receptet;

6 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
2 dl mjölk
1 ägg
1 tsk salt

Blanda alla ingredienser i en skål, arbeta till en smidig deg.

Dela degen i ca 7 lika stora delar.

Rulla så de blir som en lång korv, sätt sedan ihop ändarna så de bildar en ring.

Häll vatten och salt ( 2 tsk salt per liter vatten ) i en kastrull och koka upp.

Ringarna ska koka i 2 minuter, sedan är de redo att gräddas i ugn ca 10 min på 250 grader.
Grädda tills de får fin färg och de inte längre är degiga.

Uppskattade av både stora och små ;)

Killarna skulle iväg till Hovet på hockey.

Själv fikade jag på stan med lillebror. Var länge sedan vi hade tid för oss själv,
och det kändes bra att få höra lite om hur han har det med jobb och privatlivet.

Kvällen tillbringades på Högbergsgatan hemma hos T.
Tillsammans med ungefär halva hennes familj.
Vi åt pizza och paj och tittade halvt som halvt på melodifestivalen.

Sedan avslutades kvällen med en sväng på stan..
Fick tillfälle att inviga mitt vipkort på Ambassadeur (som legat oanvänt ett par år i plånboken)
Men hade ingen lust att åka nattbuss hem, så jag såg till att ta sista pendeln hem.

Idag har vi tagit det lugnt.
Tog en tur till Jakobsberg för en fika.
Skulle behöva städa mer, men det tar jag en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0