Beslutångest

Sambon var iväg och köpte en begagnad Kronan vagn som nu står uppe på vinden.
Det är en duovagn med en liggdel i svart och en sittdel i blått.
Den har stått uppe på vinden ett par veckor nu, och jag har fått för mig att jag tyckte att klädseln kändes sliten.

Har pratat med en tjej på Kronan och det var inga problem att beställa ny klädsel.
Men det kostar.. närmare en tusenlapp för ny klädsel till varje del.
Är det värt det?

Jag tror inte att liggdelen har så många skavanker,
så kanske skulle jag köpa ny klädsel till sittdelen och en mjuklift?
På så sätt så kan man ju lätt bära med sig bebisen från vagnen om man t ex ska träna.

Och vad jag minns sen sist, så använde vi sittdelen till största del.
När vi köpte vagnen så fick vi med ett set nya terränghjul-
som förmodligen kommer göra stor nytta i vinter, och bara de kostar 1000 kronor att köpa.

Så med en nyare sittdel, en mjuklift och terränghjul så borde vi kunna få tillbaka 2000 kronor när vi säljer den- eller är jag för optimistisk?

Nåja, jag har till på tisdag att fundera ut hur jag ska göra.


Kommentarer
Postat av: Jannice

Vad kostar en ny Kronan? Och hur gammal är denna? Det som slits, är ju själva basen, fjädringen typ.. Sen vill man ju även ha en fräsch vagn också såklart!

Kronan-vagn var ett bra val tycker jag! Var själv sugen på en sån..men de fanns inte begagnade då :-(



Vet du..min första tanke då jag läste om färgerna på klädseln..var "ja det e klart..blått till en tjej kanske är tråkigt.." ;-)



kram

2011-06-01 @ 21:53:45
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: tessa

En ny kronan duo kostar 6000 kronor utan några tillbehör.

Är lite osäker på hur gammal vår vagn är, men alla vagnar har registreringsnummer så man kan säkert kolla det med Kronan? Chassit känns ändå väldigt gediget och jag kan inte se några skavanker så där på rak arm- inte som vår gamla Emmaljunga där hjulen trillade av :(



Jag är riktigt nöjd med vagnen, men tror nog ändå att en ny klädsel skulle hjälpa till med känslan av att ha en "ny" vagn.

Man är ju lite löjligt fåfängd ;)

2011-06-02 @ 19:45:48
Postat av: Jannice

Klart man ska vara fåfäng! :-D

2011-06-07 @ 20:58:56
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0