Blivande festfixare

I affären;

"Mamma, får jag köpa pepparkakor?"
Sonen pekar på en stor burk uppraddad i en hög.
"Okey, men vi tar ett litet mindre paket"

"Men mamma, då räcker det ju inte till mina kompisar!"
"Eh, ok, men du får ju inte ta med dig kakorna till förskolan.."
"Nä, men de är till festen mamma."
"Festen? Ska du ha fest? När då?"
"Ja, jag sa ju det ju.. Imorgon."
(kan inte minnas att jag lovat honom att ha någon fest..)
"Jaha..."

Jag släpper ämnet och vi går vidare i affären för att efter en stund hamna i mejeriavdelningen.
"Vi ska ha mjölk, kan du hämta det?"
Sonen springer iväg och hämtar en liter. Kommer tillbaka med ett paket och påpekar
"O.. (kompis från dagis) dricker inte mjölk, bara sojamjölk. Vi måste köpa det till honom"
"Måste vi?"
"Ja, till pepparkakorna på festen!"
"Eh, ja.. visst ja.."

Sen kommer det en lång rad meningar om vilka som ska komma och att de ska äta pepparkakor, dricka mjölk och äta glass.

Lite senare hemma så kan man höra hur sonen sjunger innefrån toaletten.
Han håller på att tvätta händerna och efter ett tag kan vi urskilja vad han sjunger på;
manboy.. manboy..

Jag kan se det framför mig;
4- 5 killar i 4 årsåldern som hoppar runt till manboy.
Munnarna fulla med pepparkakor, glassfläckar på golvet och mjölkglas på borden.

Vilken fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0