Hemma VAB

Sen i fredags har sonen varit hostig och snorig- vilket nog har och göra med det varmare vädret?
Igår började han ta sig för örat och sa att det gjorde ont, men efter en alvedon blev han bättre.
Fast han var klart tagen.. satt mest still och tittade på dinousarietåget.

När vi gick och la oss så diskuterade vi fram till att lämna sonen på dagis, eftersom han verkade piggare.
Det är ju alltid svårt att veta när man ska lämna eller inte.
Speciellt när man lämnar redan klockan 7 på morgonen.
då har man liksom inte riktigt någon koll på dagsläget;
Sonen kan ju bara vara morgontrött eller så är han sjuk?
Vi bestämde oss i alla fall för att lämna; han har ju inte haft feber.

Så vaknade jag vid midnatt. Sonen hade en hostattack och kändes alldeles varm.
Då bestämde jag mig ändå för att inte lämna honom till förskolan.
Känns ändå bättre att vara hemma en extra dag bara för att vara säker på att han är ok.

Efter ytterligare några nattliga hostattacker så vaknade han vid halv åtta.
Märker redan att han ändå är bättre än igår. Ögonen är mycket piggare och det leks och skojjas.

Antar att jag kommer få en rätt lång dag hemma?
Men hellre hemma en dag för mycket än att de ringer från förskolan och vill att man hämtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0