Jordbävning med tsunami

Under min paus på jobbet så såg jag nyheterna på tv.

Strax utanför Japan har de haft en jordbävning tidigt i morse, svensk tid.
Jordbävningen har triggat igång en tsunami som redan slagit hårt mot Japan,
och nu inväntar de tsunamivågor i Taiwan, Filipinerna, Indonesien, Hawaii, Australien, Nya Zeeland och även delar av Amerikas västkust..

BBC har en bra liverapportering och den hittar du här.

Jag hoppas verkligen att avståndet som vågen har fram till övriga länder kommer att dämpa den så mycket som möjligt, för som länder som Filipinerna och Indonesien så skulle det vara fruktansvärt om skadorna blir stora.

Mina tankar går till alla drabbade männsikor och till de som har vänner och familj som befinner sig i området.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0