De små sakerna i livet

På väg in till jobbet idag så slog det mig hur lycklig jag är-
Och vilken tur jag har haft här i livet.

Livet, sen jag föddes, har inte alltid varit tryggt eller stabilt.
Jag har haft min beskärda del av både psykisk och fysisk smärta.
Men jag har aldrig önskat mig ett annat liv.
Någonstans har jag alltid hittat det ljusa och det positiva i varje händelse.
Allt jag har upplevt har format mig till den person jag är idag.
Och framför allt, jag tycker om den jag är.

På kvällarna kan jag ligga och bara titta på min sovande sambo.
Tänk att just jag kunde ha en sådan tur att få hans hjärta och kärlek.
Att just vi två skulle finna varandra bland tusentals personer på internet-
Hur stor är chansen, egentligen?

Visst, jag kan klaga och gnälla över alla hans "fel och brister"-
och ibland tycka att han är helt dum i huvudet.
Men tanken att han skulle kunna lämna mig är det som jag fruktar mest.
För visst är det så att han är värd en eloge som orkar leva tillsammans mig-
för jag inser att det inte alltid kan vara lätt det heller.

Tillsammans har vi fått en sådan underbar son.
Full med fantasi, glädje, personlighet och kärlek.
Han går snart in i sitt fjärde levnadsår och man undrar vart tiden försvann-
Vad hände med den där lilla jollrande krabaten som gav en blöta, gapande pussar?

Inom kort får vi snart en ny liten medlem i vår familj.
Tänk vilken lycka att få utöka vår familj med ännu mer kärlek-
Kan man önska sig mer?

Jag har även haft tur att jag har träffat människor som velat bli min vän.
Som orkar bry sig om mig och som tar sig tid att lyssna när jag behöver prata.
Personer som jag älskar och som jag delar glädje och sorg med.
Jag hoppas att de vet hur mycket de betyder för mig.

Att säga att jag älskar mitt jobb är väl i överkant, men jag trivs verkligen med det.
Jag trivs med mina arbetsuppgifter, med mina arbetskamrater och att jobba skift.
Har kommit till ro med att jag förmodligen kommer att sitta här tills det är dags för pension?
Men man önskar väl alltid högre lön och fler semesterdagar ;)

Jag är verkligen tacksam över alla dessa saker i mitt liv- stora som små.


Kommentarer
Postat av: Patte

Ja man borde stanna upp livet och uppskatta det man har mkt oftare, verkligen!!

2011-05-10 @ 17:02:18
Postat av: Tessa

Ja visst är det så Patte :)

Hoppas allt är bra med dig.. och du tittar väl in på en fika om du har vägarna förbi? ;)

2011-05-13 @ 20:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0