Grönt middagstips

Fick ett sånt sug efter att äta (kött)färslimpa- vilket måste ha med bebisen att göra?

Jag har nog aldrig gjort köttfärslimpa i hela mitt liv, men nu ville tanken inte försvinna.
Men hur gör man en vegetarisk köttfärslimpa?
Så jag improviserade lite och resultatet vart inte alls dumt så nu delar jag med mig av receptet;

Grön färslimpa, till ca 5 pers

1 paket (400g) vegefärs från hälsans kök (är ej förstekt)
1/2 finhackad rödlök
ca 100g grön pesto
75 g fetaost i bitar
salt/ svartpeppar/ kryddpeppar/ cayenepeppar/ chilipulver
1 ägg

Blanda ihop alla ingredienser och lägg ner i en smord form.
Grädda i 45 min på 200 grader.

Servera med bulgur blandat med hackade tomater, sallad, soltorkade tomater, stekt zuccini och paprika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0